Bij ons kun je je aankoop binnen 30 dagen retour sturen. Het maakt daarbij niet uit of je het product als consument of als bedrijf hebt aangeschaft. Ook zakelijke aankopen kunnen binnen 30 dagen retour gezonden worden zonder extra kosten!

Retour sturen als consument

Als consument heb je binnen de EU het recht om je bestelling binnen 14 dagen retour te sturen naar de webshop. Wij hebben deze termijn verruimd, bij ons mag je je bestelling binnen 30 dagen retour sturen. Je hoeft dan bijvoorbeeld niet snel voor je vakantie nog even je bestelling te controleren, maar je kunt dit in alle rust achteraf doen.

We vragen je om een online formulier in te vullen voor het retourneren van je bestelling. Dit is niet verplicht, maar het maakt de verwerking van je retour wel een stuk eenvoudiger. Daardoor kunnen wij je aanvraag sneller afhandelen.

Wil je het product ruilen?
Geef dan duidelijk aan welk product en hoeveel je wilt ontvangen. Je ontvangt een creditnota voor de retour gezonden producten en een nieuwe factuur voor de omruilde producten. Het verschil kun je eenvoudig bijbetalen of krijg je van ons terug.

Wil je geen nieuwe product ontvangen?
Dan ontvang je van ons binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug op de manier die je ook gebruikt hebt om mee te betalen. Betaal je met Ideal, dan ontvang je het bedrag terug op die bankrekening. Betaal je met Paypal, dan ontvang je het bedrag terug op je Paypal.


Retour sturen als zakelijke klant

Bij veel andere webshops hebben zakelijke klanten geen, of slechts een beperkt retourrecht (vaak met extra kosten). Omdat wij volledig achter onze producten staan vinden we dit onnodig. Ook zakelijke klanten kunnen bij ons binnen 30 dagen retourneren.

Let op: Als je van ons een offerte ontvangt kan het zijn dat we daarin mede delen dat we afwijken van de gebruikelijke bedenktijd. Lees een offerte daarom altijd goed door.


Ga naar het retourformulier

Retourvoorwaarden

We stellen enkele voorwaarden aan het retourneren van je bestelling binnen de bedenktijd van 30 dagen. Dit doen we om het voor iedereen zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Deze voorwaarden gelden voor zowel consumenten als zakelijke klanten.

- Je mag een product uitpakken, bekijken en proberen voor korte duur zodat je weet of het werkt. De bedenktijd is niet bedoeld om producten langere tijd te gebruiken en dan retour te sturen. Producten met duidelijke gebruikssporen of slijtage nemen wij niet retour.

- We verzoeken je vriendelijk het product retour te sturen zoals je het ook van ons ontvangen hebt. Daarmee bedoelen we:

  • In nieuwstaat in de originele en onbeschadigde verpakking.
  • Zonder verzendlabels of tape op de verpakking of op het product.

Als een product in nieuwstaat retour komt ontvang je van ons het volledige aankoopbedrag terug. Is dit niet het geval? Dan kunnen we extra kosten in rekening brengen. Dit kunnen bijvoorbeeld de kosten voor waardevermindering van het product zijn, of schoonmaak kosten voor het verwijderen van tape en lijmresten. Wij verrekenen deze kosten met het bedrag dat je van ons terug krijgt.


Retourkosten & terugbetaling

De kosten en het risico van het retoursturen zijn voor eigen rekening. We raden je daarom aan je bestelling altijd aangetekend en eventueel verzekerd retour te sturen met bijvoorbeeld PostNL. De kosten hiervoor (meestal zo'n € 7,- tot € 13,-) zijn voor eigen rekening. Je mag zelf kiezen hoe en met welke vervoerder je je producten retour stuurt. Bewaar het afgifte bewijs goed, deze heb je nodig als de vervoerder jouw pakket kwijt raakt.

Als je product voldoet aan de retourvoorwaarden krijg je van ons het gehele aankoopbedrag terug. Stuur je je hele bestelling terug en heb je verzendkosten betaalt? Dan ontvang je van ons ook de verzendkosten die je moest betalen voor het ontvangen van je bestelling terug.

Garantie bij Goedekabels.nl

Bij ons heb je altijd 2 jaar garantie op je product. Gaat je product binnen deze periode kapot dan is reparatie of vervanging kosteloos zodra je het naar ons retour stuurt. Voor kabelbreuken geldt een andere termijn (hieronder lees je meer).

Bij een defect kun je het beste eerst contact met ons opnemen. Soms kunnen we het probleem namelijk per e-mail al vaststellen en verhelpen. Dit voorkomt onnodig loskoppelen van je kabels en onnodig retour sturen.

Kosten voor retourneren
De kosten voor het retoursturen van je defecte product zijn voor eigen rekening. De kosten voor reparatie of vervanging en het weer opsturen naar jou zijn voor onze rekening, mits je product aan de voorwaarden voldoet.

Uitgesloten van garantie
Om het voor iedereen zo eerlijk mogelijk te houden stellen we een aantal voorwaarden aan het product waarvoor je een garantieaanvraag doet:

  • Het product moet in originele staat zijn. Dus niet aangepast, ingekort, verlengt of ernstig beschadigd.
  • Waterschade, brandschade en schade aangebracht door derden valt nooit onder de garantie.
  • Schade door opzet, nalatigheid of verkeerd gebruik valt nooit onder de garantie.
  • Schade die past normale slijtage valt niet onder de garantie.
  • Voor kabelbreuk geldt een andere garantie termijn (zie hieronder).

Garantie op kabelbreuk
Je hebt bij ons 30 dagen garantie op kabelbreuk. We raden je dus aan om je kabel binnen deze periode te testen. Kabels zijn gevoelig voor breuk als je ze vaak verplaatst, buigt of vastbindt. Als een kabel goed functioneert bij aankomst is een kabelbreuk op een later tijdstip altijd te wijten aan onzorgvuldig handelen.

Onze adviezen om kabelbreuk te voorkomen
  • Zorg dat de connectoren goed in je apparaat zitten.
  • Beweeg een apparaat nooit als de kabels zijn aangesloten.
  • Bind kabels niet te strak vast, of gebruik klittenband.
  • Maak nooit krappe bochten en gebruik geen kracht om een kabel te buigen.
  • Verplaats kabels zo min mogelijk, zorg dat ze volledig los liggen als je ze verplaatst.
  • Kort te lange kabels met een connector nooit in.
  • Rol extra lengte altijd netjes op en maak er geen "pakketje" van.